Dokümanlar
Zorunlu Staj Başvuru Formu (Bu form staj yapacak tüm öğrenciler tarafından 3 nüsha olarak doldurulacaktır.)
Staj Sözleşmesi (Bu sözleşmeyi sadece staj ücretinden yararlanacak olanlar 2 nüsha olarak dolduracaktır.)
Staj Dosyası Evrakları (Bu belgeler Staj yaparken tüm öğrenciler tarafından doldurulacaktır.)
- Staj Değerlendirme Formu
- KYS-FRM-001 Çok Amaçlı Dilekçe.
- KYS-FRM-002 Bilgi Belge İsteme Formu
- KYS-FRM-003 Ders Muafiyeti Başvuru Formu
- KYS-FRM-005 Final Sınav Notunu Yükseltmek Amacıyla Bütünleme Sınavına Girmek için Dilekçe
- KYS-FRM-006 Harç İade Formu
- KYS-FRM-008 Genel İstek Formu
- KYS-FRM-009 Kendi İsteğiyle Kayıt Sildirme Formu
- KYS-FRM-011 Kurumlararası Yatay Geçiş Başvuru Formu
- KYS-FRM-012 Maddi Hata Nedeniyle Sınav Sonucuna İtiraz Dilekçesi
- KYS-FRM-013 Mazeret Sınavı Başvuru Formu
- KYS-FRM-014 Mezun Olabilecek Durumda Olan Öğrenci Fazladan Ders Alma Dilekçesi
- KYS-FRM-019 Öğrenci Kimlik Kartı Bilgi Formu
- KYS-FRM-021 Öğrencilikte Azami Süreyi Aşan Öğrenciler için Ek Sınav Başvuru Formu
- KYS-FRM-024 Tek Ders Sınavı Başvuru Formu
- KYS-FRM-025 Yatay Geçiş (Not Ortalaması ile)
- KYS-FRM-026 Yatay Geçiş (ÖSYM puanı ile)
- KYS-FRM-029 YÖKSİS'te Mezuniyet Bilgileri Olmayan Öğrencilere Ait Form
- KYS-FRM-033 Başka Üniversitenin Yaz Okulundan Ders Alma Formu
- KYS-FRM-034 Bütünleme Formu
- KYS-FRM-103 İkametgah Beyan Formu
- Kayıt Dondurma Dilekçesi
- Muaf Olunan Ders Yerine Üsten Ders Alma Dilekçesi
- KYS-FRM-015 Mezun Öğrenci Listesi
- KYS-FRM-016 Not Değişikliği Formu
- KYS-FRM-017 Öğrenci Bilgi Sistemi Kayıt Formu
- KYS-FRM-018 Öğrenci Disiplin Ceza Formu
- KYS-FRM-020 Öğrenci Mezuniyet Komisyon Kararı
- KYS-FRM-022 Öğretmenlik Uygulama Dersi Talep Dilekçesi
- KYS-FRM-023 Seçmeli Dersleri Saydırma Dilekçesi
- KYS-FRM-030 Öğrenci Bilgi Sistemi Kayıt Formu
- KYS-FRM-031 Öğrenci Bilgi Sistemi Kayıt Formu (Mevcut Şifresini Unutanlar İçin)
- KYS-FRM-032 Kıyafet Evi Yararlanma Formu
- KYS-FRM-033 Başka Üniversitenin Yaz Okulundan Ders Alma Formu
- KYS-FRM-034 Bütünleme Formu
- KYS-FRM-035 Ders Ekleme Bırakma Başvuru Formu
- KYS-FRM-036 Ders Muafiyet Tablosu
- KYS-FRM-038 Kayıp Kimlik Kartı Başvuru Dilekçesi
- KYS-FRM-041 Akademik Personel Bilgi Formu
- KYS-FRM-042 Akademik Personel için Beyan Formu
- KYS-FRM-043 Akademik Yükseltilme ve Atanma Müracaat Formu
- KYS-FRM-044 Dekan Adayı Bilgi Formu ve Özgeçmiş Formatı
- KYS-FRM-045 Öğretim Üyesi Kadrosuna Atanacak Öğretim Elemanları Öz Geçmiş Formu
- KYS-FRM-046 Ögretim Elemanları Görev Süresi Uzatma Formu
- KYS-FRM-047 Öz Geçmiş ve Eserler Listesi
- KYS-FRM-048 Akademik Personel Kimlik Kartı Başvuru Formu
- KYS-FRM-049 Hizmet Damgalı Pasaport Talep Formu
- KYS-FRM-050 Hususi Damgalı Pasaport Talep Formu
- KYS-FRM-051 Yurtiçi- Yurtdışı Görevlendirme Talep formu
- KYS-FRM-052 Yurtdışı Seyahat Sonuç Raporu
- KYS-FRM-053 Yurtiçi Seyahat Sonuç Raporu
- KYS-FRM A-054 Mecburi Hizmet Yükümlüleri için Nakil Talep Formu (Gelecek Kişi İçin)
- KYS-FRM B-055 Mecburi Hizmet Yükümlülükleri İçin Nakil Talep Formu (Gidecek Kişi İçin)
- KYS-FRM-056 Dr. Öğretim Üyeliğine Müracaat Dilekçesi
- KYS-FRM-057 Sınav Kağıtları Teslim Tutanağı
- KYS-FRM-058 Kadro Talep Formu
- KYS-FRM-059 Jüri Üyesi Ücret Talep Formu
- KYS-FRM-060 Final Sınavı Ücret Formu
- KYS-FRM-061 Şifre Talep Formu
- KYS-FRM-062 Ders Telafi Formu
- KYS-FRM-063 Günlük İzin Formu
- KYS-FRM-064 Makine Teçhizat Talep Formu
- KYS-FRM-065 Yurtdışı Bilimsel Etkinlik Ön Başvuru Formu
- KYS-FRM-066 Kırtasiye Talep Formu
- KYS-FRM-067 Sınav Gözetmenlik Değişikliği Formu
- KYS-FRM-068 Araştırma Projelerinde Görevlendirilme Formu
- KYS-FRM-069 Görevlendirme Formu
- KYS-FRM-070 Mal Bildirim Formu
- KYS-FRM-071 Hastalık İzin Onayı
- KYS-FRM-072 İlişik Kesme Belgesi
- KYS-FRM-073 Aday Memur Sınav Tutanağı
- KYS-FRM-074 Aday Memur Yemin Belgesi Formu
- KYS-FRM-075 Aile Durumu Bildirimi Formu
- KYS-FRM-076 Aile Yardımı Bildirim Formu
- KYS-FRM-077 Atama Başvuru Formu
- KYS-FRM-078 Doğum İzni (Ücretsiz) Formu
- KYS-FRM-079 Doğum Yardımı Ödeneği Talep Dilekçesi
- KYS-FRM-080 Evlilik İzin Onayı
- KYS-FRM-081 Süt İzni Formu
- KYS-FRM-082 Refakat İzin Onayı
- KYS-FRM-083 İzin Formu
- KYS-FRM-084 Ölüm Yardımı Ödeneği Talep Dilekçesi
- KYS-FRM-085 Teblig Tebellug Belgesi
- KYS-FRM-086 Güvenlik Soruşturması Formu
- KYS-FRM-087 Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formu
- KYS-FRM-088 Hizmet Belgesi Talep Formu
- KYS-FRM-089 Hizmet Birleştirmesi Dilekçesi
- KYS-FRM-090 Hizmet İçi Eğitim Değerlendirme Anketi
- KYS-FRM-091 Hizmet İçi Eğitim Takip Formu
- KYS-FRM-092 Hizmet İçi Aday Eğitim Programı Formu
- KYS-FRM-093 İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Tedarikçi Listesi
- KYS-FRM-094 Kamu Personeline Mahsus Yüklenme Senedi ve Müteber Senedi
- KYS-FRM-095 Kataloğ Bilgi Edinme Formu
- KYS-FRM-096 Kefalet Senedi
- KYS-FRM-097 Kimlik Kartı Başvuru Formu
- KYS-FRM-098 Personel Nakil Bildirimi
- KYS-FRM-099 Sağlık Durumu Beyan Formu
- KYS-FRM-100 Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kullanıcı Yetkilendirme Formu
- KYS-FRM-101 Yükseköğretim Kurumları Hizmet Etiği Sözleşmesi
- KYS-FRM-102 İdari Personel Birim Oryantasyon Takip Formu
- KYS-FRM-103 İkametgah Beyan Formu
- KYS-FRM-104 Ödeme Belgesi ve Eki Belgeler Teslim Tesellüm Tutanağı
- KYS-FRM-105 Yeni Atananlar için Başvuru Bilgi Formu - Öyp. - Arş. Gör.
- KYS-FRM-106 Araç Yol Yakıt Takip Formu
- KYS-FRM-107 Akaryakıt Talep Formu
- KYS-FRM-108 Araç İstek Formu
- KYS-FRM-109 Araç Talep Formu
- KYS-FRM-110 Stand Açma
- KYS-FRM-111 Etkinlik Talep Formu
- KYS-FRM-112 Salon İstek Formu
- KYS-FRM-113 Ödenek Talep Formu
- KYS-FRM-114 Piyasa Fiyat Araştırma Tutanağı
- KYS-FRM-115 Sivil Savunma Formu
- KYS-FRM-116 Terfi Merkezleri Takip Çizelgesi
- KYS-FRM-117 İç Tetkik Raporu
- KYS-FRM-118 İç Tetkik Toplantı Katılım Formu
- KYS-FRM-119 Kastamonu Üniversitesi Dış Paydas Memnuniyet Anketi
- KYS-FRM-120 Kastamonu Üniversitesi Akademik Personel Memmuniyet Anketi
- KYS-FRM-122 Kastamonu Üniversitesi İdari Personel Memnuniyet Anketi
- KYS-FRM-124 Düzeltici ve İyileştirici Faaliyet Raporu
- KYS-FRM-125 İç-Dış Paydaş Beklenti Formu
- KYS-FRM-126 Uygun Olmayan Ürün Hizmet Formu
- KYS-FRM-127 Döküman Revizyon Takip Formu
- KYS-FRM-128 Revizyon Talebi ve Değişiklik İstek Formu
- KYS-FRM-129 Tedarikçi Değerlendirme Formu
- KYS-FRM-130 Kalite Komisyon Karar Formu
- KYS-FRM-131 Toplantı Katılım Formu
- KYS-FRM-132 Toplantı Gündem Maddeleri Formu
- KYS-FRM-133 Kalite Koordinatörlüğü Değerlendirme Toplantısı Formu
- KYS-FRM-134 Uygun Olmayan Ürün Hizmet Kayıt Formu
- KYS-FRM-135 Yönetim Kurulu Gündem Formu
- KYS-FRM-136 Yönetim Kurulu Kararı Formu
- KYS-FRM-137 Yönetim Kurulu Katılım Listesi
- KYS-FRM-138 Yönetim Kurulu Karar Örneği Formu
- KYS-FRM-139 Fakülte Yönetim Kurulu Kararı Örneği
- KYS-FRM-140 Senato Gündem Formu
- KYS-FRM-141 Senato Katılım Listesi
- KYS-FRM-142 Senato Kararı Formu
- KYS-FRM-143 Senato Karar Örneği Formu
- KYS-FRM-144 Danışma Kurulu Toplantısı Karar Tutanağı
- KYS-FRM-146 Kastamonu Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Komisyonu Karar Örneği
- KYS-FRM-147 Kasamonu Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Komisyonu Kararı
- KYS-FRM-153 Ortak Eğitim Aylık Çalışma Puantaj Cetveli
- KYS-FRM-158 Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü Mal Alımı İstek Formu
- KYS-FRM-159 Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü Hizmet Alımı İstek Formu
- KYS-FRM-160 Muayene ve Kabul Komisyonu Tutanağı (Hizmet Alımı için)
- KYS-FRM-161 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeler Koordinatörlüğü Proje Sözleşmesi
- KYS-FRM-162 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Gelişme Raporu
- KYS-FRM-163 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Hassas Görevler Formu
- KYS-FRM-164 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi İş Avansı Kredisi Mahsup Formu
- KYS-FRM-165 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi İş Avansı Kredisi Talep Formu
- KYS-FRM-166 Kastamonu Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi Proje Önerisi Başvuru Formu
- KYS-FRM-167 Proje Değişikliği Talep Formu
- KYS-FRM-168 İnsan Üzerinde Yapılan Klinik Dışı Araştırmalar Başvuru Formu
- KYS-FRM-169 Yurtiçi ve Yurtdışı Geçici Görev Yolluğu Bildirim Formu
- KYS-FRM-170 Teknoloji Transfer Ofisi Buluş Bildirim Formu
- KYS-FRM-171 Teknoloji Transfer Ofisi Patent Başvuru Formu
- KYS-FRM-172 Teknoloji Transfer Ofisi Tasarım Başvuru Formu
- KYS-FRM-173 Kalibrasyon Formu
- KYS-FRM-174 Kalibrasyona Tabi Cihazlar Listesi Formu
- KYS-FRM-175 Hizmet İçi Eğitim İhtiyaç Talep Formu
- KYS-FRM-176 Arıza Talep Formu
- KYS-FRM-177 Kurumsal E- Posta İstek Formu
- KYS-FRM-178 E Posta İstek Formu (Personel)
- KYS-FRM-179 Dilek ve Öneri Formu
- KYS-FRM-180 Üst Yönetim Öğrenci Toplantı Katılım Formu...
1 - Öğrenci belgesi nasıl alınabilir?
Öğrenci belgeleri e-devlet üzerinden alınabilir. E-devlet üzerinden alınan belgeler resmi işlemlerde kullanılabilir ve belgeler kare kod onayı yapılarak doğruluğu tespit edilebilir. Meslek Yüksekokulumuzdan öğrenci belgesi almak isteyen öğrencilerimizin Öğrenci işleri biriminden öğrenci kimliği ile bizzat başvurusu halinde kendisine teslim edilir. Öğrenci belgesini sabah saat 09:00-12:00 arasında talep eden öğrencilere öğleden sonra, öğleden sonra talep edenlere ertesi gün öğrenci belgeleri verilir.
2 - Transkript belgesi nasıl alınabilir?
Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işleri birimine öğrenci kimliğiniz ile başvurmanız neticesinde transkript belgenizi alabilirsiniz. Transkript belgesi şahsın kendisine teslim edilir. Transkript belgesini sabah saat 09:00-12:00 arasında talep eden öğrencilere öğleden sonra, öğleden sonra talep edenlere ertesi gün transkript verilir.
3 - Arkadaşım il dışında, onun adına öğrenci belgesi ve/veya transkript belgesini alabilir miyim?
Öğrenci belgesi ve transkript belgeleri kişinin özel bilgilerini içerdiğinden kendisi ve yasal olarak noter huzurunda vekalet verdiği kişi dışındakilere verilemez. Vekaletnamelerde vekaletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekaletin aslı olmalıdır. Fotokopi olan vekaletnameler kabul edilmeyecektir.
4 - Dilekçe fakslasam, Öğrenci belgesi / Transkripti / Diploma Örneği Meslek yüksekokulum bana faks/posta ile gönderir mi?
Hayır gönderilemez. Şahsen başvurup almalısınız.
5 - Okuduğum Bölüm/Programa ait onaylı ders içeriklerini nasıl temin edebilirim?
Meslek Yüksekokulumuz web sitesinde e-imza onaylı ders içerikleri temin edilebilir.
Önemli Not: Akademik takvime göre tatil olan ve Kastamonu dışına çıkılacağı belli olan zamanlarda, öğrencilerimizin belgelerini alarak memleketlerine gitmeleri yararlarına olacaktır. Belge almadan il dışına giden öğrencilere faksla belge gönderilmeyeceğinden, yaşanacak mağduriyetten öğrencilerimiz sorumlu olacaklardır.
6 - Lise diplomamı nasıl alabilirim?
Mezuniyet veya ilişik kesme durumlarında lise diplomasının aslı, öğrenci olanlara ise onaylı örneği verilir. Öğrenciliğiniz devam ederken diplomanızın aslı verilmemektedir. Diploma örneği kişinin özel bilgilerini içerdiğinden kendisi ve yasal olarak noter huzurunda vekalet verdiği kişi dışındakilere verilemez. Vekaletnamelerde vekaletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekaletin aslı olmalıdır. Fotokopi olan vekaletnameler kabul edilmeyecektir.
7 - Öğrenci almak istediği belgelerden kaçar adet alabilir?
Öğrencilerimizin talep ettiği belgeleri suistimale mahal vermemek için önemle lazım olması durumunda bir seferde en çok 5’er adet verilebilmektedir. Daha fazla sayıda belgeye ihtiyaç duyan öğrencilerimiz belgeleri fotokopi çekerek Noter veya ilgili birimler aracılığıyla ASLI GİBİDİR yaptırılabilir.
8 - Erkek öğrenciler askerlik tecil işlemleri için herhangi bir işlem yapmalı mı?
Askerlik tecil-sevk işlemleriniz için, kayıt yaptırdığınız dönemlerde ve her hangi bir şekilde ilişiğinizi kestiğiniz (kayıt sildirme, mezun olma vs.) dönemlerde Askerlik durum belgeniz tabi olduğunuz askerlik şubelerine Meslek Yüksekokulumuz tarafından ulaştırılmaktadır. Ancak Askerlik Tecil İşlemlerinin takibi sorumluluğu ilgili öğrencinin kendisine aittir.
9 - Rahatsızlığım nedeniyle rapor aldım, ne zaman, nereye bildirmeliyim?
Raporunuz sınav tarihlerine denk geliyorsa; Öğrenci İşleri Bürosuna, Sınav tarihleri haricindeki raporlarınızı dersine katılamadığınız öğretim üyesine götürmeniz gerekmektedir. (Rapor bitim tarihinden itibaren en geç 3 gün içinde bu işlemi yapmanız gerekmektedir.)
10 - Öğrenci Kimlik Kartımı kayıt olduktan sonra ne zaman alabilirim?
Öğrenci Kimlik Kartlarınızı ne zaman alacağınız kayıt olduktan sonra duyurulacaktır. İmza karşılığında Öğrenci Kimlik Kartınızı alabilirsiniz.
11 - Öğrenci kimlik kartım olmadan kampüse, derslere, sınavlara girebilir miyim? Yemekhaneden faydalanabilir miyim?
Öğrenci kimliğinizi yukarıdaki hizmetlerden faydalanmak için kampüs girişinde güvenlik personeline göstermeniz gerekmekte olup sınavlarda ve yemekhane hizmetlerinde Öğrenci Kimlik Kartı bulundurmak zorunludur.
12 - Öğrenci kimlik kartımı kaybettim ne yapmalıyım?
Öğrenci Kimlik Kartını kaybeden öğrenciler yerel veya ulusal bir gazetede kayıp ilan vererek ilan örneği, bir adet fotoğraf ve Öğrenci Kimliğini kaybettiğine dair dilekçeyle birlikte Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerine başvurmaları gerekmektedir. Öğrenci Kimliğinin farklı kişilerce kullanıldığının tespiti tarafınıza cezai işlemler uygulanmasına sebebiyet verecektir.
13 - Öğrencilere uygulanan disiplin cezaları nelerdir?
Uyarma: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında daha dikkatli olması gerektiğinin yazı ile bildirilmesidir.
Kınama: Öğrenciye, öğrencilik görevlerinde ve davranışlarında kusurlu sayıldığının yazı ile bildirilmesidir.
Yükseköğretim Kurumundan Bir Haftadan Bir Aya Kadar Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir haftadan bir aya kadar uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.
Yükseköğretim Kurumundan Bir veya İki Yarıyıl İçin Uzaklaştırma: Öğrenciye, yükseköğretim kurumundan bir veya iki yarıyıl uzaklaştırıldığının ve bu sürede öğrencilik haklarından yararlanamayacağının yazı ile bildirilmesidir.
Yükseköğretim Kurumundan Çıkarma: Öğrenciye, bir daha yükseköğretim kurumlarından herhangi birine alınmamak üzere öğrencilikten çıkarıldığının yazı ile bildirilmesidir.
14 - Aldığım disiplin cezaları kimlere bildirilmektedir?
Disiplin soruşturması sonunda verilen ceza,
a) Hakkında disiplin soruşturması yapılan öğrenciye,
b) Öğrencinin ana veya babası, yoklukları halinde, öğrencinin göstermiş bulunduğu en yakın aile mensubuna,
c) Ceza alan öğrenciye burs veya kredi veren kamusal veya özel kuruluş veya kişilere,
ç) Yükseköğretim Kuruluna,
Üniversiteden çıkarma cezası verildiği takdirde, yukarıdakilere ilaveten:
d) Bütün yükseköğretim kurumlarına,
e) İlgili askerlik şubesine,
f) ÖSYM Başkanlığına
g) Üniversitemizdeki tüm fakülte dekanlıklarına / meslek yüksekokulu müdürlüğüne
ğ) Yurdumuzdaki tüm yükseköğretim kurumlarına
15 - Disiplin suçundan alınan ceza ne zaman sicilden silinir?
Disiplin suçu af kanunu çıkmadığı sürece öğrencinin sicilinden silinmez.
16 - Ders muafiyet işlemleri için ne yapmalıyım?
Ders muafiyet için eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya Akademik Takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde dilekçeyle birlikte öğrenci işlerine müracaat etmelisiniz. Bu tarihten sonra yapılan başvurular geçerli olmayacaktır. Muaf olduğunuz dersler ilgili bölüm başkanlığınızca değerlendirilecek gerekli işlemeler yapılacaktır. Derslerden muaf olunduğu kesinleşinceye kadar öğrencilerimizin derslerde sorumluluğu devam etmektedir.
17 - Kayıt dondurma işlemleri nasıl yapılmaktadır?
Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler eğitim-öğretim başlangıç tarihinden itibaren 2 hafta içerisinde veya Akademik Takvimde belirlenen süreler içerisinde ya da kayıt duyurusunda belirtilen tarihler içerisinde mazeretinizi bildiren dilekçeyle birlikte öğrenci işlerine müracaat etmelisiniz. Kayıt Dondurma dilekçesine mazeretinizi kanıt niteliğinde belgeler eklenmelidir. Talepler Meslek Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunda görüşülüp karara bağlanmaktadır.
Önemli Not: Eğitim öğretime başlama, Kayıt yenileme, harç ücretleri yatırma, ders seçme, danışman onayları, sınav tarihleri yatay geçiş vb. uygulamalar için mutlaka Kastamonu Üniversitesi Akademik Takvimde belirtilen tarihler dikkate alınmalıdır. Akademik Takvime Üniversitemiz web sayfasından ulaşılabilir.
18 - Kayıt sildirmek istiyorum ne yapmalıyım?
Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerine dilekçeyle birlikte şahsen başvurmalıdırlar. Şahsen başvuru yapamayan öğrenciler Noterden vekaletname vererek vekalet verdiği kişiler aracılığıyla kayıtlarını sildirebilirler. Vekaletnamelerde vekaletin ne için verildiği açıkça yazılmalı ve vekaletin aslı olmalıdır. Fotokopi olan vekaletnameler kabul edilmeyecektir. Kayıt sildirmek isteyen öğrenciler okulumuza gelmeden önce telefonla kayıt sildirmek istediğini belirtmeleri yapılacak işlemlerin hızlanması ve uzaktan kayıt sildirmek için gelen öğrenci ve vekilleri açısından önem arz etmektedir.
19 - Ders seçiminde ve ders kaydında sorun yaşamaktayım ne yapmalıyım?
İlgili danışmanınıza e-mail yoluyla ulaşmanız gerekmektedir. Danışman e-mail adresleri için;
http://arac.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/akademik-kadro-tr/2012-07-13-12-11-26 tıklayarak ulaşabilirsiniz.
20 - Tek ders veya Ortalama Yükseltme Sınavlarına girmek istiyorum ne yapmalıyım?
Akademik takvimde belirtilen sınav tarihlerden en geç 3 gün öncesine kadar Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerine dilekçeyle birlikte başvurmalısınız. İlgili dilekçe örnekleri web sayfamızda mevcuttur. Faksla gönderilen dilekçelerin işleme alınması için dilekçe aslının Meslek Yüksekokulumuza 5 gün içerisinde ulaştırılması gerekmektedir. Asılları Meslek yüksekokulumuza belirtilen sürede ulaşmayan dilekçeler işleme alınmayacaktır. Kargo veya posta işlemlerinde oluşabilecek gecikmelerden Meslek yüksekokulumuzun sorumluluğu yoktur.
21 - Meslek Yüksekokulunuzda 1. Öğretim Programlarında öğrenim gören öğrenciler harç ödemesi yapacaklar mı?
Meslek Yüksekokulumuzda 1. Öğretim Programlarında öğrenim gören öğrenciler harç parası yatırmayacaktır. Ancak aynı anda ikinci üniversiteyi de okuyan öğrencilere okudukları ikinci üniversiteye göre harçlar tahakkuk etmekte olup tahakkuk edilen tutarlar harç parası olarak ödenmelidir. İlgili öğrencilerimize harçların tahakkuk etmemesi için okunulan ikinci üniversiteden kayıtlarını sildirmeleri gerekmektedir. Meslek yüksekokulumuz 2.öğretim öğrencileri ise Akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde ziraat bankası ATM’lerine öğrenci numaraları ile giriş yaparak ödeyebilirler.
22 - Kayıt yaptıran öğrencilerin derslere devam etmesi zorunlu mudur?
Öğrencilerimizin derslere devam etmesi zorunlu olup her dersi veren ilgili öğretim elemanından devamsızlıklarla ilgili bilgi alınabilir.
23 - Yaz stajı zorunlu mudur? Staj konusunda önem arz eden konular nelerdir?
Meslek Yüksekokulumuzda 30 iş günü süreyle yüksekokulumuzca belirlenen süreler içerisinde yaz stajı yapmak zorunludur.
Zorunlu Yaz Stajı ile ilgili duyuru Meslek Yüksekokulumuzun web adresinde bulunmakta olmakta olup aşağıdaki konulara dikkat edilmesi gerekmektedir.
- İlk önce öğrenci staj yapabileceği kurumları ilgili bölümün staj koordinatörüne danışarak öğrenmeli ve staj yapacağı kurumu araştırmalı, sözlü olarak olur aldıktan sonra Meslek Yüksekokulumuz web sayfasında duyurulan Staj Başvuru Formunu belirtilen kriterler çerçevesinde 4 nüsha doldurup ilgili kişilere imzalattıktan sonra staj yapacağı kuruma onaylatmalı imzalanan 4 nüshanın bir nüshası öğrencinin staj yapacağı kurumda kalmalıdır.
- Öğrencimiz staj yapmaya başlamadan önce staj yapacağı kurumun staj yapması için kendisinden hangi belgeleri talep ettiğini öğrenmeli ve Staj Başvuru Formlarını Meslek yüksekokulumuz öğrenci işlerine ulaştırmalıdır. İlgili kurum Staj Başvuru Formunu imzaladığında öğrenciyi belirlenen tarihler arasında staj yapmaya kabul etmiş sayılır.
- Staj yapacak öğrencilerimiz stajları boyunca yapacakları çalışmaları işlenmesi için staj dosyasını Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerinden imza karşılığında alabilirler. Çalışmalarını staj dosyasına işlemeyen öğrencilerimizin stajları geçersiz sayılacaktır.
- Staj zamanı geldiğinde öğrencimiz kendisinden staj yapması için ilgili kurumca istenen belgeleri Meslek Yüksekokulumuzdan temin etmesi ve staja başlarken kuruma ulaştırması gerekmektedir. Özellikle Kastamonu dışında staj yapmak isteyen öğrencilerimiz mağdur olmamaları için Yaz tatiline gitmeden önce staj yapılacak kurumca istenen belgeleri Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerinden şahsen başvurarak almaları gerekmektedir. İlgili belgeler kesinlikle fax ya da mail olarak gönderilmemektedir. Resmi noter vekaleti dışında üçüncü kişilere verilmemektedir. Öğrencilerimiz mağdur olmamaları için bu konuya önemle dikkat etmelidirler.
- Staj yapan öğrencilerimiz, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5. Madde b fıkrası ve 87. Madde e fıkrası gereğince yükseköğrenimleri sırasında zorunlu staja tabi tutulurlar, stajları süresince İŞ KAZASI ve MESLEK HASTALIĞI sigortası kapsamına alınması zorunlu hale getirilmiştir. Staj yapan öğrencimizin staj süresi boyunca Sigorta işlemlerinin yüksekokulumuzca yapılacağına dair resmi yazının Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerinden alınabilir.
24 - Meslek Yüksekokulunuz öğrencisiyim. Başka bir üniversiteye yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz yatay geçiş yapmak istedikleri üniversitelerin web sayfalarından duyuruları takip ederek istenen belgeleri Yüksekokulumuzdan temin edip ilgili üniversiteye duyuruda belirtilen süreler içerisinde teslim etmeleri gerekmektedir.
25 - Meslek yüksekokulunuza yatay geçiş yapmak istiyorum. Ne yapmalıyım?
Meslek Yüksekokulumuza yatay geçiş yapmak isteyen öğrencilerimiz Kastamonu Üniversitesi Web sayfası duyurularını takip ederek istenen belgeleri Meslek Yüksekokulumuza ilanda belirtilen süreler içerisinde ulaştırmaları gerekmektedir. Süresi içerisinde başvuru yapmayan, eksik imza veya eksik belgesi olanların başvuruları olumsuz değerlendirileceği önem arz etmektedir. Posta ve Kargoda oluşabilecek gecikmelerden Meslek Yüksekokulumuz sorumlu değildir. Yapılan başvurular Meslek Yüksekokulumuz Yatay Geçiş Komisyonu tarafından değerlendirip Meslek Yüksekokulumuz Yönetim Kurulunun Kararıyla ilgili ilanda belirtilen tarihte açıklanmaktadır.
26 - Mezuniyet İşlemleri nasıl gerçekleşmektedir.
Meslek Yüksekokulumuzda mezun durumda bulunan adayların durumları ilgili bölüm başkanlıkları tarafından değerlendirilir ve mezun olmaya hak kazanan öğrenciler Meslek Yüksekokulumuz Müdürlüğüne bildirilir. Mezuniyetler Meslek Yüksekokulumuz Yönetim kurulunda uygun görülmesi ve Kastamonu Üniversitesi Rektörlüğünün Onayıyla gerçekleşir. Meslek Yüksekokulumuzda her dönem için Kastamonu Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Mezuniyet tarihleri belirlenmektedir. Her dönem sonunda;
- Final sınavı sonrası
- Bütünleme Sınavı sonrası
- Tek ders sınavı sonrası
Mezuniyet tarihleri ayrı ayrı belirlenmekte olup öğrencilerimiz mezun oldukları sınav dönemine göre rektörlük oluru alındıktan sonra, Diploma veya Geçici Mezuniyet belgelerini Meslek Yüksekokulumuz öğrenci işlerinden alabilirler. Alınan Geçici Mezuniyet Belgeleri bir defaya mahsus verilecek olup öğrencilerimiz Mezuniyet Diplomalarını almaya geldiklerinde Geçici Mezuniyet Belgesinin aslını iade etmek zorundadır. Geçici Mezuniyet Belgesinin Aslını iade etmeyenlere Diplomaları verilemez.
27 - Öğrencilerle ilgili önemli duyuruları bilmem gerekenleri nasıl takip edebilirim?
Meslek Yüksekokulumuz öğrencileri ilgili duyuruları;
Kastamonu Üniversitesi WEB sayfası: https://www.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ ,
Araç Rafet Vergili MYO Web Sayfası : http://arac.kastamonu.edu.tr/index.php/tr/ ,
Meslek Yüksekokulumuz Binalarında bulunan İlan Panolarından takip edebilirler.