Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Meslek Yüksekokulu’nun kuruluşundan bugüne gösterdiği sürekli başarı ve gelişimin ışığında Sosyal Güvenlik Programı 2016 yılında Mülkiyet Koruma ve Güvenlik bölümüne bağlı olarak kurulmuştur. Eğitim Kastamonu Meslek Yüksekokulu bünyesinde Azdavay yerleşkesinde 3 uzman öğretim görevlisi eşliğinde verilmektedir.

Misyonumuz; Sosyal Güvenlik kavramı insanları yaşamlarında karşılaşacakları her türlü riske karşı koruma mekanizması sağlayan bir güvence olarak düşünülebilir. Hukuk Bilimi içerisinde yer alan insan yaşamının temel taşlarından olan ve günümüzde önemi gittikçe artan Sosyal Güvenlik alanına yönelik bilimsel ve teknolojik alt yapı ile donatılmış, evrensel düşünebilen, yenilikçi, katılımcı, ufku geniş, mesleki yeterliliğe ve özgüvene sahip kalifiye meslek elemanı yetiştirmek.

Vizyonumuz; Hukuk ile Finans bilgisi üzerine eğitim almış, iki ayrı dalı günlük hayatta birleştirerek kullanabilen Sosyal Güvenlik Meslek Elemanının gerektirdiği yüksek standartlara sahip, çağdaş, çevreci, araştırmacı, yenilikçi, paylaşımcı, iş dünyasının tercih ettiği nitelikli elemanları yetiştiren ve mensubu olmaktan gurur duyulan bir program olmak. 

Sosyal Güvenlik Programının Temel Amaçları

Kamu kurumlarında ve özel işletmelerde sosyal güvenlik işlemlerini bilgisayar destekli olarak yapabilen, sosyal ilişkileri ve iletişimi güçlü, matematik işlemleri ve mantık hesaplama konularında başarılı, belleği güçlü, ayrıntılar üzerinde durabilen, güncel mevzuatı yakından izleyen, hukuki sorumluklarının farkında olan, temel düzeyde idarecilik bilgi ve becerisine sahip mezunlar yetiştirmektir. Sosyal güvenlik meslek elemanı; kamu ve özel sektör işletmelerinde çalışan personelin sosyal güvenlikle ilgili tüm işlemlerini, sosyal güvenlik mevzuatına göre, belge veya bilgisayar ortamında yapabilen ara elemandır.

Sosyal Güvenlik Programı Mezunlarının Başlıca Görevleri

Sosyal Güvenlik Programı Mezunlarının Başlıca görevleri; çalıştığı iş yerinin sosyal güvenlik işlemlerini bilgisayar destekli olarak yapmak, Sosyal Güvenlik Kurumu ve Türkiye İş Kurumu başta olmak üzere, kamu kurum ve kuruluşlarının sosyal güvenlik mevzuatına ilişkin işlemleri mevzuata uygun şekilde yapmak, işletmelerde çalışan personelin sosyal güvenlik işlemlerini, personel özlük dosyalarını zamanında ve doğru bir şekilde hazırlamak, bireysel emeklilik, hayat ve hayat dışı sigortacılık gibi özel sigortacılık işlemlerini düzenlemek, çalıştığı iş yeri ile ilgili bilgi ve belgeleri dosyalayıp, kanuni sürelere uygun olarak saklamaktır.

İstihdam Olanakları ve Dikey Geçiş İmkanları

 “Sosyal Güvenlik” programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından gerçekleştirilen Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde; ilgili fakültelerin lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler. Çalıştıkları kurum ve işletmelerde idari kadrolar da yöneticiliğe yükselebilirler.

Sosyal Güvenlik Programı mezunları, iş dünyasında kamu ve özel sektör işletmelerinde insan kaynakları, muhasebe ve halkla ilişkiler bölümlerinde meslek elemanı, uzman yardımcısı, araştırmacı, denetçi yardımcısı ve yönetici yardımcısı olarak çalışma imkânına sahiptirler.